Emmies

Lär om min utlandstermin i USA och kanske en massa andra tankar, kan bli allt eller ingenting. Den som lever får se..

Måndagen, en dag närmare november

Publicerad 2014-10-27 15:20:05 i Allmänt,

Så mycket händer i mitt liv just nu. Denna helg har varit en enda röra om jag ska vara ärlig. Jag har förlorat en nära släkting så jag har haft mycket tankar i huvudet. Jag har jobbat för första gången på mitt community shelter och fått se Amerika ur ett annat perspektiv. De har ett så annorlunda typ av socialt system här som skrämmer mig. Men jobbet är kul och lärorikt och de flesta gästerna är väldigt trevliga. Har tänkt skriva ett eget inlägg om det senare, när tiden och orken finns där.
 
För just nu går jag runt med en klump i magen och min hjärna skriker STRESS! Fyra veckor kvar i skolan och jag längtar efter att få möta mamma & pappa på flygplatsen samtidigt som det är läskigt att min Chicago tid lider mot sitt slut..
 
Igår vaknade jag tillråga på allt upp med en jäkla massa konstiga utslag men det är bättre idag. Vi blev sjukt oroliga att det var bed bugs så rev upp hela sängen men verkar inte vara det som är problemet. Är troligen min kropp som säger ifrån.
 
Inte nog med det så har jag skickat in min ansökan för styrelseposten 2:e vice ordförande med näringslivsansvar 2015 så hela gårdagen gick ut på att förberedda mig för dagens 2 intervjuer. En är redan avklarad och det kändes faktiskt helt okej :) Folk som känner mig vet att jag blir väldigt nervös inför intervjuer och presentationer, något som aldrig tidigare varit någon av mina svagheter. Men idag är klumpen i magen lite större samtidigt som jag är grymt taggad på att kicka intervjun och ge ett bra inblick för valmötet. Nu ska jag  käka en stadig frukost, plugga lite lätt, göra mig ordning och förberedda mig lite till. Önska mig lycka till!
Amerikanar går verkligen Hoppas återkomma med lite mer positivitet i slutet av vecka för då är det dags för Halloween, så taggad! Kommer vara utklädd till Mimmi Pigg. Puss & kram
Får aldrig noga. Vet att ni har sett mängder av dessa bilder men älskar dem. Ett riktigt höstig Chicago igår när jag tog en springtur hem från jobbet.

Kommentarer

Postat av: Åsa tisell

Publicerad 2014-10-27 17:19:25

Lycka till<3
Se till att vila lite så du orkar med oss när vi kommer;)

Postat av: Elin

Publicerad 2014-10-27 22:18:57

Fasen va kul att du sökte!! Lycka till kömpis, du vet vem jag rösta på! :*

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie Tisell

23 årig tjej från den lilla orten Ulricehamn som just nu pluggar ekonomi i Linköping och börjar min utbytestermin i Chicago i september. Är en glad och sprallig tjej som älskar att idrotta, resa, festa och periodvis ganska klädintresserad.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela