Emmies

Lär om min utlandstermin i USA och kanske en massa andra tankar, kan bli allt eller ingenting. Den som lever får se..

ÄNTLIGEN HELG

Publicerad 2014-10-31 00:33:32 i Allmänt,

Kan varna redan nu att detta kommer bli ett rörig inlägg, tankarna bara spinner och det var längesedan jag skrev nu (eller det känns så åtminstone).
 
När jag gick ut från skolan tänkte jag "Fyfan vilken vidrig dag" men ju mer jag tänkte på det så ändrade jag mig. Det har varit en bra dag, enda anledningen till att jag tänkte så var för att min energi nivå var (är) noll. Jag behöver sovasovasova. Det har varit för få timmar de senaste dagarna och då slutar jag att fungera. Mitt humör blir kasst och min hjärta trött.
 
På kvällens schema stod träna, min vanliga torsdagstradition men jag hoppar det. Kroppen orkar helt enkelt inte och jag tänkte istället sätta mig med plugget om någon timme och käka massa gott. Snacka om att byta plan helt men det behövs göras. Och det jag ska plugga är faktiskt väldigt intressant och lärorikt. 
 
Idag fick jag även veta att Lina kommer till Chicago, så jäkla roligt :D Hon kommer mitt i tentaperioden men något ska vi nog kunna hinna trycka in. Och ikväll ska jag äntligen få skypa med Linkan-Lina. Saknaden efter människor blir bara större och större. Jag tror att känslan, sakna alltid blir större när man kommer närmare återseendet. Fick sån sjuk längtan efter Linus (min lillebror) idag men tryckte bort den eftersom det är så lång kvar tills vi ses.
 
Och just det, jag tror mina intervjuer gick helt okej. Det kändes helt okej åtsmintne så det var skönt. Jag blev även nominerad av valberedningen men kanske inte så konstigt eftersom jag än så länge är den enda sökande. Haha. Men man kan fortfarande motkandidera så just nu går jag och väntar på att det ska bli tisdag så man vet vad man har framför sig, så spännande!
 
Annars så är det Halloween imorgon och jag har inte alls varit sugen men idag slog det till! Ska bli så kul att klä ut sig och se hur hypat det verkligen är. Vi kommer troligen vara hemma ett tag med Nicole och hennes kompisar och sen dra till en annan hemmafest med atlantisarna. Blev tyvärr ingen pubcrawl förra veckan och ingen lyckad utgång heller, så hoppas på ett bättre försök i helgen. Annars ska jag jobba 2 pass i helgen, båda i frontdesk vilket i princip är det enda jag kommer göra eftersom mitt shelter inte kommer erbjuda några HRM relaterad jobb (fick reda på detta för någon dag sedan). Det är egentligen inte okej för mig att endast jobba i frontdesk men nu har jag jobbat nästan hälften av timmarna så hoppas min professor godkänner det ändå. Verkar inte vara några problem enligt de andra i klassen. 
 
Imorgon ska jag och Sanna gå på stan en stund och jag ska kika efter en iPad och ett par Nike skor som jag spanat in. Kan ändå att det blir köpt lite smink och en julklapp också. Håller även på att förberedda och planerna inför att mamma och pappa ska komma, har lite små ideer. Tror det kommer bli en bra helg trots en lååång lista med plugg att bocka av. 
 
Nej nu kokar min mat snart över, tror jag lyckdes hålla mig ganska strukturerad ändå. Haha

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie Tisell

23 årig tjej från den lilla orten Ulricehamn som just nu pluggar ekonomi i Linköping och börjar min utbytestermin i Chicago i september. Är en glad och sprallig tjej som älskar att idrotta, resa, festa och periodvis ganska klädintresserad.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela