Emmies

Lär om min utlandstermin i USA och kanske en massa andra tankar, kan bli allt eller ingenting. Den som lever får se..

Utmaning

Publicerad 2014-12-07 03:32:07 i Allmänt,

Blev utmanad av MalleC att besvara 10 frågor och utmana 10 andra bloggare (det skippar jag men om någon läsare vill svara på frågor så gör gärna det, älskar att läsa sånt här). Så här har ni tio privata saker om mig besvarade. 
 
Dina tre favoritfilmer
-Pearl Harbour
-12 years of slave 
-Coyote ugly (min och Linus favorit film i flera år)
Vad är din gulity pleasure? (guilty pleasue är något man skäms för att man gillar men kollar/lyssnar/gör ändå)
Jag älskar att göra farmor/mormor sysslor som att lösa korsord/sudoku och att pussla är min absolut bästa avkopplingssysla. Inget jag egentligen skäms över men inget jag brukar säga till folk att jag älskar att göra. 
Om du fick dejta prins Carl Philip eller prins William, vem väljer du och varför?
Carl Philip alla dagar i veckan. Han är sååå mycket snyggare, lugnare och verkar vara en riktigt godbit, dessutom vem vill inte bli en svensk prinsessa (okej en engelsk låter också helt okej men Sverige är ändå mitt hemland) 
Beskriv ditt drömjobb.
Jag älskar det jag pluggar till just nu och vill absolut syssla med ekonomi i framtiden. Just nu läser jag till att bli revisor. Dock vet jag inte exakt vad jag vill yssla med hela livet men tror revisor är en extremt bra start på min karriär. Någon gång i framtiden drömmer jag om att starta eget företag. Något inom kläder, mode eller marknadsföring och givetvis med någon form av ekonomiinrikting. Som ni kanske förstår är det sjukt öppet men jag hoppas jag snubblar in på något och att det passar mig.
Om du bara fick äta en glassmak för resten av livet, vilken skulle det då vara?
Jag skulle nog välja vanliga hederlig gammelvanilj eftersom man kan ha alla möjliga tillbehör till det. Jag totalt älskar glass och som mina amerikanska roomies vet har jag nu också börjat inse hur gott det är med chokladglass (tog bara 23 år).
Två riktigt bra böcker.
Är en riktigt deckarfantast så skulle nog säga alla fyra Lars Kepler böckerna, Hypnositören, Paganinikontraketet, Eldvittnet och Sandmannen. Och Harry Potter nörd som jag är så måste alla de böckerna också finnas med på denna lista. 
När grät du senast?
För två veckor sedan när stressen och ångesten nådde sin topp. Jag bröt ihop ensam hemma i lägenheten och kunde inte sluta gråta. Jobbigt då men så skönt efteråt att bara släppa på trycket och sen börja om och ta tag i allt igen. Jag har aldrig upplevt en sån stress och ångest som den jag upplevde på DePaul men allt slit har också gett resultat. I dag fick jag mina betyg, A i alla ämnen och jag kunde inte vara stoltare över mig själv. Jag klarade av att läsa 25 hp på 11 veckor, på ett annat språk (är inte alls så bra på engelska som jag vill) och i ett annat land. Jag bevisade för mig själv att ingenting är omöjligt om man bara vill och är nu så taggad på att komma hem och börja plugga igen.
Och när skrattade du riktigt mycket senast?
För några veckor sedan när jag, Sanna och Nicole satt hemma och hade myskväll. Hade ont i magen efteråt och just då insåg jag att jag verkligen kommer sakna att bo med de två när jag åker hem igen. 
Om du fick huvudrollen i en riktigt romantisk film, vem skulle vara din motskådespelare?
Paul Walker om han fortfarande varit i livet, han har dröm utseendet och kan köra bil, tilråga på allt verkar han vara sjukt trevlig och ödmjuk.
Tror du på liv efter döden?
Både ja och nej. Jag tror på att man får göra något efter döden men jag tror inte på etthimmelrike eller helvete. Jag var totalt livrädd för döden när jag var liten och drömde jätte ofta mardrömmar. Jag tror att jag på grund av det har "varit tvungen" att tro på något efter döden för att inte gå runt och vara rädd för döden och genom det förstöra sitt liv. Jag tror att vi människor måste tro på något efter döden för att kunna bearbeta sorgen när någon närstående går bort så ja jag tror på ett liv efter döden.

Kommentarer

Postat av: MalleC

Publicerad 2014-12-13 13:05:15

Sååå kul att du gjorde den! Älskar också att läsa sånt här :D kärlek till dig!!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie Tisell

23 årig tjej från den lilla orten Ulricehamn som just nu pluggar ekonomi i Linköping och börjar min utbytestermin i Chicago i september. Är en glad och sprallig tjej som älskar att idrotta, resa, festa och periodvis ganska klädintresserad.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela