Emmies

Lär om min utlandstermin i USA och kanske en massa andra tankar, kan bli allt eller ingenting. Den som lever får se..

Uppkopplad igen

Publicerad 2014-12-06 00:08:09 i Allmänt,

Äntligen har jag bra internet igen och lite tid över. Tiden bara flyger fram och om redan en vecka lämnar mamma & pappa mig själv i Miami innan jag flyger över till NY för att möta upp Stina. Vi har än så länge hunnit med 5 nätter i Chicago med en massa mysiga dagar och en del turistattraktioner som jag hade kvar att avverka.
Jag kommer så sakna denna stad och jag saknar redan Nicole
På black friday flög vi över till Florida, Orlando för att spendera en natt innan vi åkte vidare till Tampa Bay för att kolla NHL-hockey. Var som vanligt helt magiskt!
 
Dagen efter åkte vi tillbaka till Orlando och chilade mest. Dagen efter åkte vi till Universal studios och blev som små barn igen. Jag älskade att strosa runt i Harry Potter världarna och nörd som jag är köpte jag en trollstav och gick runt och trollade i parkerna. Haha!
Dagen efter åkte vid till Nasas Kennedy space center öster ut om Orlando, var också en mäktig upplevelse. På kvällen landade vi på ett hotell nära standen i Fortlauderdale. Där shoppade vi, låg på stranden, åkte ut och kollade på alla rikas hus och yachter.
 
Idag åkte vi vidare till Key Largo som ligger på vägen ut till Key West. Vi bor på ett helt fantastiskt hotell med en stor pool, egen strand och en massa hängmattor. Det är som att komma till paradiset och jag trivs som tusan. behöver detta lugnet och att få sola & bad efter de senaste månadernas stress och de senaste två veckorna har också varit sjukt intensiva. 
 
Hoppas julkänslaa infinner snart  också för just nu fattar jag ingenting när instagram flödar över av adventmys och pepparkakor. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Emmie Tisell

23 årig tjej från den lilla orten Ulricehamn som just nu pluggar ekonomi i Linköping och börjar min utbytestermin i Chicago i september. Är en glad och sprallig tjej som älskar att idrotta, resa, festa och periodvis ganska klädintresserad.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela